Centrum designu a architektury není v Praze

V jihočeském městě Prachatice narazíte hned na tři centra a ani se moc nenachodíte. Kromě toho historického, které se pyšní krásnými domy ze 16. století, tu hned vedle v Neumannové ulici sídlí Archcentrum a Designcentrum NEUMANNKA, jehož zakladatelem je ing. arch. Jakub Nepustil.

foto k článkuNEUMANNKA má ambici být místem pro setkávání a spolupráci lidí, pro něž jsou kvalitní architektura a design nezbytnou součástí lidské kultury. V prostorách historického objektu bývalého měšťanského domu v centru Prachatic je prezentován nejlepší světový a český design, pravidelně se zde konají oborové tematické akce – přednášky, workshopy, kulturní akce. Mimořádná je zejména její poloha, není u nás obvyklé provozovat tento typ instituce v malém městě mimo ekonomicky silná centra. Snad je tedy znamením, že si společnost začíná uvědomovat význam regionů a nutnost udržet v nich lidi schopné a ochotné aktivně podporovat pozitivní společenský vývoj.

foto k článku„Chceme i v našem městě představit nádherné kusy nábytku a bytových doplňků. Většina z nich je zapůjčená od předních světových a českých návrhářů," představil Jakub Nepustil vystavené exponáty. Návštěvníci galerie si mohou vystavené exponáty nejen prohlédnout. „Některé z nich si jsou také prodejné, a tak, když se budou líbit nebrání nic tomu, aby je mohli koupit a odnést si je domů," řekl majitel Galerie Neumannka a architekt.

foto k článkuSpojení fyzické přítomnosti exponátu s veškerými dostupnými informacemi v snadno přístupné formě umožňuje zájemci podrobné seznámení s historií a produkty výrobců, projekty, návrhy a realizacemi, osobnostmi návrhářů, umožňuje podnikat vzrušující výlety do světa designu a architektury.

Mezi exponáty tak narazíte na šperky studia Shit Happens nebo Morphe, designové kousky od Heleny Dařbujáné, Petra Novagueho či Jiřího Pelcla. Návštěvník si může odnést i originální kousek od Maxima Velčovského nebo Milana Pekaře, který bude mít v Neumannce za krátko samostatnou výstavu.

foto k článku    foto k článku    foto k článku

Aktuální Výstava Jan Falta

V těchto dnech až do 30.7.2015 je možné navštívit výstavu Jana Falty. Umělec a sklář, který se věnuje tomuto médiu již od svých studií na střední škole v Novém Boru. Falta se narodil v Litoměřicích v roce 1979 a po studiu na SPŠ sklářská Nový Bor, obor Výtvarné zpracování skla nastoupil ve sklářském městě také na zdejší VOŠ, obor Tvorba uměleckého skla. Od absolutoria v roce 1999 se zúčastnil řady výstav, prestižních přehlídek moderního designu skla a workshopů po celém světě.

Portfolio jeho produktů obsahuje krom klasických designových výrobků, jako jsou vázy, užitné nádoby či šperky tvořené různými technikami také umělecké trofeje a objekty. Ne sklářskými výrobky jsou pak designová trička a obrazy. Jeho díla se vyznačují stylovou různorodostí, kde se na jedné straně ukazuje expresivnější stránka autorovy tvorby, plná barev a divokých křivek a na straně druhé jsou to jemné až poetické motivy zdobící křehké průsvitné sklenice a vázy.

foto k článku    foto k článku    foto k článku